Úvodní strana
Čtenářský denník ->
:: Obsah čtenářského denníku( celkem:208)
Zobrazit vše A   B   C   Č   D   E   F   G   H   J   K   L   M   N   O   P   R   S   Š   T   U   V   W   Z  

Miller Arthur (1915)

Arthur Miller se narodil jako syn židovského podnikatele v New Yorku. V dětství často pobýval v Brooklynu, kde žila židovská menšina. Studoval univerzitu v Michiganu a zabýval se spisovatelstvím. Psal především společensko kritické divadelní a rozhlasové hry, ale působil také jako filmový scenárista a novinář. Arthur Miller je neochvějným průkopníkem humanistických ideálů, pro které byl vícekrát vyslýchán. Miller se svým jménem podepsal k románu Ohnisko nenávisti a povídce Ztracenci. Většinu tvorby však představují dramata: Smrt obchodního cestujícího, Pohled z mostu, Zkouška ohněm, Incident ve Vichy, Všichni moji synové, Strop v arcibiskupském paláci, Vzpomínka na dva pondělky, Cena, Po pádu, Poslední Yankee, Stvoření světa a jiné věci atd. Smrt obchodního cestujícího – je autorovým nejúspěšnějším dramatem, jímž navazuje na tradici moderních divadelních her např. H. Ibsena či E. O´Neilla. Hra má dvě jednání a zavádí čtenáře do městského prostředí americké společnosti ve 20. století. Hlavní postavu Miller vytvořil ve stárnoucím obchodním cestujícím – Willym Lomanovi. Loman již nezvládá finančně zabezpečit rodinu (chápající manželka Linda, synové Biff a Happy), které věnoval celý život. Obchody se mu přestávají dařit, občas dokonce mívá dopravní potíže. Loman cítí svou únavu a problémy, ale sám sobě i rodině lže, nedokáže si připustit pravou realitu. Situaci řeší sebevraždou, před níž uzavírá vysokou životní pojistku. I v okamžiku své smrti ale předstírá, že se jedná o automobilovou nehodu. Rodině tak pomohl získat velký finanční obnos. Autor se svým dramatem postavil proti hodnotám ve společnosti, v níž stojí na prvním místě peníze. Ty člověk potřebuje, aby mohl slušně žít. Vše je v tomto moderním technickém světě příliš komerční. Hlavní hrdina navíc trpí zvláštním postižením – nedokáže své rodině, ale především sobě samému přiznat pravdu. Drama se přibližuje moderním hrám. Uplatňuje metody volné asociace, prolínání časových rovin a techniky filmového střihu. I z tohoto důvodu byla hra již vícekrát zfilmována.
  ::  Menu
:: Nahoru «
  ::  Vyhledávání
Vyberte oblast pro hledání




Vyber typ vyhledávání
Přesné ( výchozí )
S použitím náhodnosti znaku


Stránka byla načtena za: 0.005 sekund
© 2000-2006